Cum să îți schimbi viața prin intermediul amintirilor

Suntem plini de recunoștință pentru mesajele voastre și interesul vostru! Mulțumim!

Pentru că faci parte din comunitatea ONESS, te recompensăm astăzi cu o altă metodă prin care să ai mai multă fericire în fiecare zi.

În ultimele două postări am vorbit despre iubirea de sine și despre detașarea față de gânduri.

Astăzi îți oferim altceva, dar la fel de important și benefic.

Din copilărie, majoritatea oamenilor au fost educați de către părinți, bunici, îngrijitori, mai mult prin intermediul pedepselor decât prin cel al recompenselor.

De prea puține ori au stat adulții să explice într-un mod obiectiv, fără exces de emoții, ce s-a întâmplat de fapt, de ce a fost bine sau de ce a fost rău.

Indiferent cu care dintre cele două categorii de educație ai crescut, unul dintre efectele pe care le-a avut asupra ta educația pe care ai primit-o este dezvoltarea judecății subiective a propriei persoane în defavoarea autoanalizei obiective.

Adică, după ce primeai pedeapsa sau recompensa, tu trăgeai concluzia că ai făcut bine sau că ai făcut rău.

Așa tu ai ajuns în viața ta de adult cu diverse învățături și reacții automate adânc stocate în subconștientul tău.

Când te judeci pe tine însuți (cum ești, ce faci, ce ai) și categorisești ceva drept bun sau rău, este foarte probabil să se trezească în tine sentimente de vinovăție, rușine, furie etc.

Dacă și ție ți se întâmplă să fii în asemenea situații și să te blocheze aceste emoții, într-un fel sau altul, dar te-ai săturat de asta, citește în continuare acest mesaj.

Tu poți să te eliberezi de învățăturile și reacțiile automate care nu te mai servesc.

Tu poți să oprești valul de sentimente care te incomodează.

Tu poți să schimbi vocea din capul tău.

Ca să reușești, îți recomandăm acum una dintre cele mai promovate metode pentru a scăpa de un anumit obicei. Este o metodă în 3 pași, atribuită binecunoscutului Sigmund Freud.

Pasul 1.

Când trăiești un moment în care te judeci, oprește-te.

De exemplu, poate fi un moment în care îți spui ție ”Ce nesăbuit am fost!”. În acel moment, oprește-te.

Pasul 2.

Analizează-ți amintirile și identifică prima experiență care te-a făcut să tragi acea concluzie.

În exemplul nostru, poate să fie un moment din copilărie când cineva îți spunea cuvinte precum ”Ce nesăbuită ești!” și tu ai crezut cuvintele respective. De atunci, tu ai considerat că într-adevăr ești nesăbuită și te-ai conformat acestei definiții care s-a instalat în mintea ta.

Pasul 3.

Închide ochii și revino la acea amintire.

Retrăiește amintirea ca și cum s-ar întâmpla în timp real.

Imaginează-ți șirul evenimentelor, iar în momentul în care înainte ai tras concluzia ”Sunt nesăbuită”, acum pune în schimb concluzia pe care ți-o dorești.

Poți să îți spui ceva opus acelei convingeri ”Sunt nesăbuită”, precum ”În viața mea voi știi întotdeauna să analizez lucrurile și să iau deciziile cele mai bune”.

Vezi cum decurge momentul și ce sentimente ai.

Conform lui Sigmund Freud, după ce faci acest proces, viața ta se va desfășura altfel. Tu vei avea alte gânduri și alte comportamente. Te vei elibera de ceva ce te incomoda și vocea din capul tău îți va vorbi altfel.

Te lăsăm acum să aplici metoda.

Experimenteaz-o pe propria piele și apoi spune-ne cum te simți, dacă simți să o faci. Noi ne vom bucura să ne scrii.

Îți dorim zile pline de binecuvântări,

Echipa ONESS

Împărtășește cu prietenii tăi