Dintre problemele pe care le ai, câte sunt imaginate de tine?

Într-un mesaj anterior am vorbit despre gândirea excesivă și despre scenariile pe care ni le facem despre situațiile care ne preocupă. Te-am invitat să înlocuiești așteptarea (pretenția) cu acceptarea.

În mesajul de astăzi te invităm să continuăm discuția pe tema scenariilor din mintea noastră.

Dacă și tu faci presupuneri despre motivele pentru care o persoană a făcut (sau nu a făcut) ceva anume, acest mesaj e pentru tine.

Se spune că 99% dintre problemele pe care le avem sunt doar în mintea noastră. Ai auzit asta deja?

Ai auzit și altceva ce se mai spune? Și anume, că mintea noastră este cea mai bună scenaristă din lume?

Ea găsește scenarii și explicații pentru orice situație. 

Prin natura ei, mintea face asta ca să ne protejeze. 

Din acest motiv, ca să fim pregătiți, majoritatea scenariilor și explicațiilor pe care le găsește mintea noastră sunt focusate pe ce se poate întâmpla mai rău.

Însă, de cele mai multe ori nu știm sau uităm care este scopul explicațiilor negative și considerăm că sunt adevărate. 

Și de aici se dezlănțuie dezastrul. 

Începem să ne facem în mod excesiv diverse gânduri și griji. 

Începem să ne simțim rău. 

Începem să ne pierdem încrederea în noi înșine și/sau în ceilalți.

Apoi acționăm în consecința gândurilor rele pe care ni le-am făcut.

Poate că explicația reală e una complet favorabilă nouă, însă noi în capul nostru ne imaginăm opusul. 

Fără să fii atent, acționezi pe baza imaginației tale, diferită de realitate. 

În aceste cazuri pornești setat pe ceea ce crezi tu că este adevărat și nu ești deschis la alte opțiuni și la comunicare.

Ghici ce se întâmplă apoi? 

Când te gândești la ce se poate întâmpla mai rău, intri în modul de protecție.

Te simți amenințat și te închizi. Vrei să te aperi. 

Din această stare defensivă, treci în atac și cresc șansele ca și ceilalți să intre în defensivă sau atac.

Ai parte de certuri, dezamăgiri, supărări.

Dezastrul pe care ți l-ai imaginat se transformă într-un dezastru real.

Stop. Se poate și altfel.

Te invităm ca de acum încolo să faci un exercițiu de imaginație de fiecare dată când identifici scenariile negativiste.

Gândește-te la o situație care te preocupă și pentru fiecare presupunere negativă pe care o ai în legătură cu acea situație, găsește 10 presupuneri pozitive.

Imaginează-ți 10 explicații rezonabile și plăcute pentru fiecare explicație neplăcută pe care o gândești.

Dacă mintea ta tot este cea mai bună scenaristă din lume, oferă-i șansa să-ți facă cele mai bune scenarii.

Amintește-ți că meditația alături de acțiunea conștientă, repetată, poate să-ți schimbe viața.

Împărtășește cu prietenii tăi