Antidot pentru frică, panică și anxietate

Cum te simți?

Noi ne simțim relaxați și încrezători pentru că avem un antidot pentru frică, panică și anxietate. 

Vrem să îți reamintim că și tu îl ai.

Dacă îl aplici te va ajuta să treci mult mai ușor prin aceste momente și chiar să profiți de oportunități.

Citește acest mesaj în întregime ca să profiți de el.

Ai văzut până acum oameni care au trecut prin același eveniment și totuși au avut reacții total diferite?

Cum se poate așa ceva?

Cum se face că oamenii au reacții diferite în cazul aceleiași întâmplări?

Se poate ca în fața aceluiași eveniment, unii oameni să răspundă cu tristețe, alții cu furie, alții cu calm, alții cu bucurie și alții cu alte emoții?

Pe scurt… Da, se poate. 

Și se întâmplă mai des decât ne dăm seama.

Se întâmplă în fața evenimentelor mari, cât și în fața evenimentelor mici.

Asta ne spune că nu evenimentul e cauza pentru reacția omului… Și ne mai spune și că omul nu reacționează la realitate, ci la cum percepe el realitatea.

Cauza reacțiilor tale nu e ceea ce se întâmplă. Ci ceea ce crezi tu că se întâmplă, plus felul în care crezi că e potrivit să reacționezi.

N-o să intrăm acum în detalii despre cum funcționează creierul și de ce avem anumite înclinații să gândim într-un fel sau altul. 

Astăzi vom vorbi despre ce se întâmplă atunci când crezi că ești în pericol.

Știi că în fața unui pericol iminent, resursele corpului tău vor merge întotdeauna către sistemele care te vor ține în viață, în ciuda sistemelor care te vor face să prosperi?

De exemplu, să zicem că te afli în pădure, ai o infecție la un picior și deodată te atacă ursul.

Ce crezi că se întâmplă în corpul tău în acel moment?

În acel moment, corpul tău va redirecționa energie către sistemul motor care te ajută să fugi sau să lupți în cazul unui atac și va priva de energie sistemele care sunt mai puțin importante atunci. 

De exemplu, unul dintre sistemele care va fi privat de energie în acel moment este chiar sistemul imunitar. 

Motivul pentru care se întâmplă așa este simplu: pentru că atunci când ai o infecție și ești atacat de urs, e mai important să supraviețuiești întâi ursului pentru ca apoi să te poți ocupa de infecție!

Uneori pericolele sunt reale: chiar te afli față în față cu un urs.

Alteori pericolele sunt imaginate: doar te gândești că te afli față în față cu un urs…

Dar nu contează, în ambele cazuri corpul tău va reacționa la fel.

Prin natura ei, mintea caută pericolul, negativul, ca să te poată proteja de el.

Pentru minte e mai important să supraviețuiești decât să prosperi.

Prin urmare, gândim negativ mai mult și mai ușor decât gândim pozitiv.

De multe ori pericolele la care te gândești, pentru care te pregătești, sunt foarte diferite de pericolele reale, care chiar îți amenință acum supraviețuirea. 

Atunci când nu ești pe deplin conștient confunzi pericolul cu adevărat mare (precum a fi atacat de urs) cu un pericol… mai puțin mare (precum gândul de a fi atacat de urs). 

Doar te gândești că te atacă ursul… iar corpul tău reacționează în același fel în care ar reacționa în cazul în care chiar te-ar ataca ursul.

Și cu cât te gândești mai mult la asta… cu atât te afectează mai tare. 

Între timp în corpul tău, sistemele mai puțin prioritare pentru supraviețuirea imediată, precum sistemul imunitar, sunt tot mai lipsite de energie…

Nu e nicio problemă să se întâmple asta pe termen scurt. 

Problemele apar când se întâmplă asta pe termen prelungit.

Acesta e mecanismul prin care stresul te afectează la nivel fizic și emoțional.

Și totul pornește de la un gând pe care l-ai avut…

Ai grijă de gândurile tale.

Renunță să îți mai faci rău singur prin gânduri negative inutile.

Contracarează gândirea negativă prin gândirea pozitivă intenționată.

Sunt o mulțime de metode prin care poți gândi intenționat pozitiv.

Astăzi îți propunem una dintre aceste metode.

Metoda pe care te invităm să o faci astăzi va pune lucrurile în perspectivă și te va face să te simți mai bine.

Să începem…

Chiar acum, ia o situație care te preocupă și spune pentru ce mulțumești în legătură ea, ce e bun și ce oportunități ar putea fi în acolo.

Poate fi o listă în scris sau în gând.

Este posibil ca prima reacție să fie „Nu am pentru ce mulțumi” și „Nu e nimic bun” sau „Nu poate ieși nimic bun din această situație”. 

Dacă ai gândit așa, te înțelegem și te încurajăm să continui.

Mai ia-ți timp, mai stai cu situația. Găsește binele din ea.

Poate fi orice, începând cu cele mai simple lucruri.

Poate fi faptul că trăiești. 

Că încă mai poți zâmbi. 

Sau că ai învățat ceva. 

 Poate fi faptul că acum poți face ceva ce vrei să faci de mult timp. 

Sau poate oportunitatea de a o lua de la început.

Nu știm exact, îți dăm idei doar. 

Te invităm să faci exercițiul și să intri în cât mai multe detalii.

Poate te vei surprinde, și vei găsi idei care îți vor schimba nu doar starea, ci și viața. 

Ai făcut exercițiul? 

Treci la rândurile următoare doar după ce faci exercițiul.

Cum te simți acum, după ce ai făcut acest exercițiu?

Scrie-ne într-un mesaj dacă vrei. Ne vom bucura să îl citim. 

Repetă această metodă ori de câte ori dorești.

Oricând simți să o faci și oriunde ai fi, îți va prinde bine să mai gândești și pozitiv, nu doar negativ, despre tine, despre ceilalți și despre ce se întâmplă în jurul tău.

Amintește-ți că toate trec și fă ce poți, aici și acum. Ia totul pas cu pas.

Cu drag și cu încredere,

Echipa ONESS

Împărtășește cu prietenii tăi