Înlocuiește așteptările cu acceptarea

Când a fost ultima dată când ai avut o zi mai puțin plăcută, cu gânduri și așteptări adresate (verbal, non-verbal, în gând) unei alte persoane?

Noi avem un creier minunat care ne dă ocazia să facem multe lucruri, inclusiv să gândim prea mult și să facem presupuneri.

Îți amintești ultima dată când te-ai gândit excesiv la o situație, la tine și la o altă persoană? 

Poate te-ai întrebat de ce acea persoană a făcut (sau nu a făcut) ceva anume.

Poate ai tot întors situația pe toate părțile și ai făcut diverse presupuneri (majoritatea negative, așa e?).

Poate ai spus în gând sau cu voce tare vorbe precum:

„Ea ar trebui să…”

„De ce el nu…?”

„Eu trebuie să…”

Ai gândit diverse scenarii despre situație și ai avut câteva explicații pentru ceea ce se întâmplă.

După ce te-ai gândit mult la situație și te-ai consumat, poate ai și acționat în baza acestor gânduri. 

Probabil rezultatul nu a fost deloc pe placul tău. 

Poate ți s-au confirmat gândurile negative și te-ai supărat și mai tare.

Când ai așteptări (pretenții) de la tine sau de la altcineva, suferi.

Nu vom intra în acest mesaj în detalii tehnice referitoare la gândurile tale, acțiunile tale și rezultatele lor. O putem face în altă discuție.

În acest mesaj vrem să îți lansăm o provocare.

Provocarea pornește de la următoarea întrebare: 

Cum ar fi ca în locul așteptărilor să ai acceptare?

Te invităm să faci un exercițiu de imaginație, acum și de fiecare dată când ai ocazia: ia situația care te frământă și înlocuiește așteptarea (pretenția) cu acceptarea.

Renunță să îți mai faci scenarii care îți consumă energia și care te fac să te simți rău.

Renunță să ai așteptări (pretenții) de la tine sau de la altcineva.

Dezvoltă-ți acceptarea. Acceptarea față de tine și față de ceilalți. Față de viață. Față de prezent.

De câte ori ți s-a întâmplat ceva bine în urma unor situații în care ai avut așteptări (pretenții) în loc să ai acceptare pentru tine, pentru situație sau pentru altcineva?

Noi am observat că de cele mai multe ori în acele situații am avut parte de mai multă nefericire.

Dacă și tu vrei să ai parte mai mult de fericire decât de nefericire, atunci acceptă că ea, el sau chiar tu însuți, oricine ar fi subiectul și oricare ar fi situația, sunteți unde sunteți și faceți tot ceea ce puteți să faceți.

Observă cum ți se schimbă gândurile, acțiunile și rezultatele după ce accepți situația așa cum e, aici și acum. 

Există mai multe practici de meditație prin care să-ți dezvolți acceptarea. 

Practică meditația sub forma care ți se potrivește cel mai bine în acest moment. Bucură-te de efectele ei benefice.

Împărtășește cu prietenii tăi